Saturday, September 5, 2015

Roses, Petals, and Thorns (Second Post) Spells and List


Thorn Spell List
New Spell List for Druids, Rangers, Clerics with earth, growing, plant like spheres, other spell casters that are nature or growing oriented

This is a shortened up list with some changes to spells to reflect the overall focus and intent as being Thorns, Thorny, Rose Bushes and Rose Petals as well. 

Spells with the * in the list indicates changed or new spells from the OGL SRD

Thorn SPELLS
0-LEVEL THORN SPELLS (ORISONS)
Create Water: Creates 2 gallons/level of pure water.
Detect Magic: Detects spells and magic items within 60 ft.
Know Direction: You discern north.
Mending: Makes minor repairs on an object.
Resistance: Subject gains +1 bonus on saving throws.
Petals of Virtue: Target gains 1 temporary hp. *

1ST-LEVEL THORN SPELLS
Detect Snares and Pits: Reveals natural or primitive traps.
Entangle: Plants entangle everyone in 40-ft.-radius.
Pass without Trace: One subject/level leaves no tracks.

2ND-LEVEL ThORN SPELLS
Barkskin: Grants +2 (or higher) enhancement to natural armor.
Delay Poison: Stops poison from harming subject for 1 hour/level.
Soften Earth and Stone: Turns stone to clay or dirt to sand or mud.
Rose Shape: You look exactly like a large thorny bush or Rose Bushes for 1 hour/level. *
Warp Wood: Bends wood (shaft, handle, door, plank).
Wood Shape: Rearranges wooden objects to suit you.

3RD-LEVEL THORN SPELLS
Magic Fang, Greater: One natural weapon of subject creature gets +1/four levels on attack and damage rolls (max +5).
Neutralize Poison: Immunizes subject against poison, detoxifies venom in or on subject.
Plant Growth: Grows vegetation, improves crops.
Quench: Extinguishes nonmagical fires or one magic item.
Snare: Creates a magic booby trap.
Speak with Plants: You can talk to normal plants and plant creatures.
Spike Growth: Creatures in area take 1d4 damage, may be slowed.

4TH-LEVEL THORN SPELLS
Command Plants: Sway the actions of one or more plant creatures.
Freedom of Movement: Subject moves normally despite impediments.

5TH-LEVEL THORN SPELLS
Awaken the Plants: large plant or tree gains human intellect.
Commune with Nature: Learn about terrain for 1 mile/level.
Petal Stride: Step from one Rose Bush or Patch to another far away.
Wall of Thorns: Thorns damage anyone who tries to pass.

6TH-LEVEL THORN SPELLS
Find the Path: Shows most direct way to a location.
Ironwood: Magic wood is strong as steel.
Liveoak: Oak becomes treant guardian.
Move Earth: Digs trenches and builds hills.
Repel Wood: Pushes away wooden objects.
Transport via Plants: Move instantly from one plant to another of the same kind.

7TH-LEVEL THORN SPELLS
Animate Plants: One or more plants animate and fight for you.
Changestaff: Your staff becomes a treant on command.
Transmute Metal to Wood: Metal within 40 ft. becomes wood.
True Seeing M: Lets you see all things as they really are.

8TH-LEVEL THORN SPELLS
Control Plants: Control actions of one or more plant creatures.
Repel Metal or Stone: Pushes away metal and stone.

9TH-LEVEL THORN SPELLS
Regenerate: Subject’s severed limbs grow back, cures 4d8 damage +1/level (max +35).
Thorned Shambler: Summons 1d4+2 thorned shambling mounds to fight for you.

No comments:

Post a Comment